6 de set. 2007

Cas típic 242: noi li agrada noia, noi ja acaba amb lo de Dinamarca

Dilluns 27
Últim dia de viatge!
Aprofitem per visitar Suècia, bé només un parell de ciutats. La primera Malmö. És una ciutat bastant moderna, degut a que sempre era la que pringava entre les guerres entre Dinamarca i Suècia i sempre acaba destruida. Hi podem trobar escultures modernes, un ajuntament relativament antic, una catedral mediocre. Amb un interior millor, però blanca… Però l’emblema de la ciutat no es altre que un edifici modern d’uns 45 pisos, la Twister Tower. Un cop vist això ja podem fer via cap a Lund una població propera a Malmö bastant més interessant.

La Catedral de Lund es d’un estil totalment diferent. En comptes de ser de totxo es de pedra blanca engrisada pel temps que li queda realment bé. Al interior d’aquesta podem trobar el rellotge astronòmic. Molt aprop de la Catedral es troba la universitat, aprofitem per fer-hi una visita cultural, es a dir xafardejem una mica i entrem als lavabos.
Ben dinat (bé, ingerir alguna cosa al McDonalds mentre els natius fan el brenar) en dirigim cap un parc. Com tots els parcs té anecs que atemoritzen l’Oscar, però aquest té a més a més un abre pintat. Están bojos aquests suecs. Oi que a ningú se li acudiria dir Suequesos?? Doncs per què si dinamarquesos??

Ja queda poc per agafar l’avió. Falta fer les ultimes gestions, es a dir, escriure les postals, posar l’adreça, enganxar-hi el segell i posar-les a la bùstia.
Abans d’embarcar el Jordi va intentar passar el control de seguretat amb el necesser a la bossa de mà! I el seu no es un necesser qualsevol, es el necesser del Jordi, amb tot el necessari per estar perfecte.
El vol va sortir abans d’hora i va arribar bastant abans. Record de temps segons el pilot. És el que té anar amb una companyia no española en un aeroport no massificat.


Secció samarretes
Com cada viatge toca buscar una samarreta adeqüada. Però anant a segons quins llocs no es fàcil. Per exemple aquest any em pensava que m’hauria de conformar amb la samarreta del Ribes Vikinger amb la foto d’una estatua de no se quin Deu viking estrany.

Però a Lund vaig trobar una cosa més semblant al meu estil: United Colous Of … Scandinavia.

D’acord no es comparable al Austria, we don’t have kangaroos, ni al No Kangaroos in Berlin, però no a totarreu es curren tan les samarretes.

4 comentarios:

Anònim ha dit...

És ben curiós el món de les samarretes "viatgeres".

Pons ha dit...

Queda pendent un post sobre samarretes "viatgeres". Diguem que tinc bastant material, i això que no tinc samarretes dels primers viatges.

JorJo ha dit...

Et falta la meva samarreta de marcianos i el jersei retro! si poses només les cutres no ajudarà a tenir més visites..

Pons ha dit...

No tinc fotos (ni de les teves samarretes ni de res) que no hagi fet jo. Aviam si algun dia compartim fotos...